Na początku bieżącego roku niespodziewanie pojawiły się doniesienia o rezygnacji wykonawcy z kluczowego dla miasta Chełm przedsięwzięcia inwestycyjnego, jakim jest przebudowa ulic stanowiących element niezbędny do utworzenia terminala intermodalnego. W związku z tym wydarzeniem rodzą się pytania dotyczące stabilności całego projektu.

Planowane przedsięwzięcie, którego wartość przekracza 250 milionów złotych, polega na stworzeniu infrastruktury, która umożliwi powstanie terminala intermodalnego. Projekt obejmuje przebudowę ośmiu ulic: alei Armii Krajowej i Żołnierzy oraz Armii Wojska Polskiego, ulic Hrubieszowska, Szpitalna, Ceramiczna, Lubelska, Zawadówka i Włodawska, wraz z należącym do niej wiaduktem. Dwie ostatnie drogi udało się zmodernizować przed końcem 2024 roku.

Zgodnie z umową podpisaną przez miasto z warszawską firmą Sarinż 1 grudnia 2023 roku, realizacja projektu przebiegała według założonego harmonogramu. Na ostatnim zebraniu rady miasta, które odbyło się 27 grudnia poprzedniego roku, radni dyskutowali na temat tej inwestycji, nieświadomi, że zaledwie cztery dni później wykonawca zrezygnuje z umowy.

Informacje o takim wniosku potwierdziła administracja miejska w Chełmie. W odpowiedzi przekazanej do firmy Sarinż dnia 2 stycznia, decyzja o rezygnacji ze strony firmy została – po dokładnej analizie prawnej – uznana za „bezskuteczną”.

Poprosiliśmy również o komentarz Piotra Szydłowskiego, dyrektora ds. technicznych w firmie Sarinż. Potwierdził on informacje o rezygnacji firmy, jednak nie ujawnił żadnych szczegółów. Pomimo to, cała sytuacja ma potencjał do pomyślnego rozwiązania.