W grudniu tego roku planowane jest uruchomienie nowych bezpośrednich połączeń kolejowych obsługiwanych przez Polregio z Chełma do Warszawy. To znaczące wydarzenie ma na celu ułatwienie podróży do stolicy mieszkańcom mniejszych miejscowości, które do tej pory były pomijane przez pociągi PKP Intercity. Nowo wprowadzone połączenia będą realizowane codziennie z wyjątkiem sobót, co ma zapewnić większą elastyczność dla podróżujących.

Nowe trasy regionalne i międzywojewódzkie

Województwo lubelskie ogłosiło niedawno, że po długiej przerwie od grudnia ruszą pociągi regionalne do Hrubieszowa. Wprowadzenie nowego rozkładu jazdy oznacza także rozpoczęcie kursów Polregio na trasie do Warszawy. Samorząd będzie finansować te połączenia, które mają być rozszerzeniem istniejących tras Regio z Chełma do Dęblina.

Szczegóły rozkładu jazdy

Jak informuje Remigiusz Małecki, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, od 14 grudnia planowana jest realizacja jednej pary kursów dziennie. Od poniedziałku do piątku pociąg będzie wyjeżdżał z Chełma rano, a powrotny kurs z Warszawy zaplanowano na popołudnie. W niedziele przewidziano kurs popołudniowy do stolicy oraz wieczorny powrót na Lubelszczyznę. W soboty nie przewidziano kursów.

Przystanki i czas podróży

Pociągi będą zatrzymywać się na wszystkich stacjach w województwie lubelskim, a pomiędzy Dęblinem a Warszawą postoje będą miały miejsce w Sobolewie, Pilawie i Otwocku. W dni robocze trasa wiedzie przez średnicę dalekobieżną z postojem na Dworcu Centralnym, natomiast w niedziele przez linię podmiejską, co zwiększa liczbę postojów, ale wydłuża czas przejazdu do ponad czterech godzin, co jest o godzinę dłużej niż czas oferowany przez PKP Intercity.

Plany na przyszłość i modyfikacje trasy

W Lublinie Głównym pociągi będą skomunikowane z innymi połączeniami do Kraśnika, Parczewa oraz Zamościa. Planowane są modyfikacje trasy po pierwszym kwartale funkcjonowania. Od marca 2026 roku, ze względu na prace modernizacyjne między Warszawą a Otwockiem, pociągi zostaną skierowane na trasę objazdową przez Mińsk Mazowiecki. Obecnie prowadzone są uzgodnienia finansowe dotyczące tego przedsięwzięcia.

Cel i formalności

Celem wdrożenia nowych połączeń jest zapewnienie wygodnego dostępu do Warszawy dla mieszkańców województwa lubelskiego z miejscowości, które wcześniej nie były obsługiwane przez pociągi międzywojewódzkie. Rzecznik prasowy podkreśla, że samorząd planuje zawarcie umowy z województwem mazowieckim, aby uregulować kwestie finansowania kursów na jego terenie. Ostateczna decyzja o rozpoczęciu obsługi trasy zależy od podpisania tego porozumienia.