Decyzja w sprawie przetargu na budowę infrastruktury drogowej, która umożliwi połączenie z przyszłym terminalem intermodalnym, została podjęta przez miasto Chełm. Ofertę, która okazała się najbardziej atrakcyjna, przedstawiła firma Sarinż, gotowa do zrealizowania kontraktu za sumę nieznacznie przekraczającą 202 miliony złotych. Jest to największy projekt inwestycyjny w historii tego miasta.

Kilka miesięcy temu, dokładnie w sierpniu br., na łamach „Rynku Infrastruktury”, podawaliśmy informacje o ogłoszeniu przetargu przez Chełm. Jego celem było stworzenie i modernizacja infrastruktury drogowej, dzięki której możliwe będzie obsługiwane oraz rozwijanie zaplanowanego terminala intermodalnego. Za jego realizację odpowiadać będzie Agencja Rozwoju Przemysłu. Ów terminal ma stanowić największą z dotychczasowych inwestycji w mieście.

Projekt przebudowy dróg ma być zrealizowany na zasadzie „projektuj i buduj”. Zakłada on modyfikację trasy o łącznej długości 9,3 km dróg wojewódzkich oraz 2,2 km dróg powiatowych. Na ten cel miasto zabezpieczyło środki finansowe z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Dotacja wynosi 196 milionów złotych przy założeniu, że całkowita wartość projektu wyniesie 200 milionów złotych. Oznacza to, że wkład własny miasta w inwestycję wyniesie 4 miliony złotych.